Baixem la cadira al carrer!

impahrables13color_webBaixem la cadira al carrer! (en castellano más abajo)
Veins i veïnes,
Aquest vespre treiem les cadires a la plaça del Pedrò per passar la fresca.
Baixa’ t la cadira i un bocata o el que vulguis per sopar,
unes cartes, un parchis o un dominó… i apa,
fem de la plaça del Padró un espai d’us públic,
donem la benvinguda i acompanyem a les nostres noves veïnes de la PAH “les imPAHrables 13”

Dissabte 20 de juliol
de 20 a 22h
Plaça del Pedrò
Raval, Barcelona, lo mon.

Carta oberta al veïnat del raval. Baixem les cadires al carrer!

Benvolgudes veïnes/ns,

Com que fa tanta calor aquests dies, hem pensat que fóra bo treure les cadires al carrer al vespre, i passar-la a la fresca tot fent-la petar entre nosaltres, així de passada ens anem coneixent més i estrenyem els llaços que ens uneixen. I de passada recuperem l’ús veïnal de les places, que com bé recordeu, no fa tant tenien prou bancs que ens oferien acolliment i repòs i bons arbres que donaven ombra.

Encara no fa gaires dies que les veïnes, algunes ara desaparegudes, ho feien això de baixar la cadira i reunir-se a les portes de les cases i a les places per prendre la fresca tot xerrant i també vigilar la canalla que aprofitava l’avinentesa i ampliava l’horari de jugar al carrer.

Era en aquests moments que s’intercanviaven els coneixements: de les feines, de cuina, de com encarar la febre dels xiquets i com engrescar-los a menjar-s’ho tot i tants d’altres. També es parlava de política i successos, d’esports i de com anava la vida, i si es tenia algun maldecap, també era moment per a compartir-lo.

Es tracta doncs, de recuperar un bon costum, ara gairebé perdut amb ajut de la pràctica política, que en nom de la modernització del barri ha remodelat els espais públics desvestint-los d’aquesta funcionalitat tan preuada per a les persones. Les nostres places, ara sense bancs i arbres grans, no afavoreixen precisament aquestes pràctiques.

Però això tampoc ens ha de fer enrere, a falta de bancs portem la cadira! I els arbres que ara hi ha, ja creixeran, només és qüestió de temps per a què tornem a tenir ombra natural.

Re-iniciem doncs aquest costum, trobem-nos avui cadira i entrepà en mà, de 20 a 22 hores a la plaça del Padró i aprofitarem per a fraternitzar amb les noves veïnes que han arribat al número 5.

L’espai és públic, per tant, fem-lo més nostre, gaudim-lo!

______________________________________________________________________________

Bajamos la silla a la calle!

Vecinos y vecinas,

Esta noche sacamos las sillas en la plaza del Pedró para tomar el aire.

Bajáte la silla y un bocata o lo que quieras para cenar,

unas cartas, un parchís o un dominó … y ala,

hagamos de la plaza del Padró un espacio de uso público,

demos así la bienvenida y acompañemos a nuestras nuevas vecinas de la PAH “las imPAHrables 13”

Sábado 20 de julio

de 20 a 22h

plaça del Pedrò

Raval, Barcelona, el mundo.

Carta abierta al vecindario del arrabal. Bajamos las sillas a la calle!

Apreciadas vecinas/os,

Como hace tanta calor estos días, hemos pensado que buena cosa sería, al atardecer, sacar las sillas a la calle y pasarla al fresco charlando entre nosotras, así también nos vamos conociendo más y reforzamos los lazos que nos unen . Y de paso recuperamos el uso vecinal de las plazas, que como bien recordareis, no hace tanto disponian de suficientes bancos que nos ofrecían acogida y reposo, y buenos árboles que daban sombra.

Aún no hace muchos días que las vecinas, algunas ahora desaparecidas, lo hacían esto de bajar la silla y reunirse en las puertas de las casas y en las plazas para tomar el fresco, charlar y también vigilar a la chiquillería, que aprovechaba la ocasión y ampliaba el horario de jugar en la calle.

Era en estos momentos que se intercambiaban los conocimientos: de los trabajos, de cocina, de cómo encarar la fiebre de los niños y como animarles a comérselo todo y tantos otros. También se hablaba de política y sucesos, de deportes y de cómo iba la vida, y si se tenía algún dolor de cabeza, también era momento para compartirlo.

Se trata pues, de recuperar una buena costumbre, ahora casi perdida con ayuda de la práctica política, que en nombre de la modernización del barrio ha remodelado los espacios públicos desvistiéndolos de esta funcionalidad tan preciada para las personas. Nuestras plazas, ahora sin bancos y árboles grandes, no favorecen precisamente estas prácticas.

Pero esto tampoco nos debe hacer retroceder, a falta de bancos llevemos la silla! Y los árboles que ahora hay, ya crecerán, sólo es cuestión de tiempo para que volvamos a tener sombra natural.

Reiniciemos pues esta costumbre, reencontremos hoy, silla y bocadillo en mano, de 20 a 22 horas en la plaza del Padró y aprovecharemos también para fraternizar con las nuevas vecinas que han llegado al número 5.

El espacio es público, por lo tanto, hagámoslo más nuestro, disfrutemoslo!

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s